Any climàtic 2011

Final de tardor suau i moderadament plujós, seguit d’un hivern amb temperatures suaus i sec, destacant l’absència de nevades i l’escassa quantitat de pluges durant tot aquest període, deixant una petita aportació hídrica en la reserva del sòl per la resta del cicle vegetatiu.

Després d’un plujós inici del mes de març, la primavera comença amb un increment de les temperatures i algunes pluges, provocant un ràpid desenvolupament dels borrons i un avançament del cicle vegetatiu, assolint-se la brostada dels borrons o estat de punta verda el 8 d’abril.

Destacar l’absència de gelades de primavera en el mes d’abril més càlid dels últims anys. Les pluges de finals d’abril, juntament amb l’augment de temperatures de maig, sobretot en la segona quinzena, fa que el desenvolupament de la vinya sigui ràpid i arribem a la floració en els últims dies de maig, produint-se alguns dies després un correcte quallat.

Els primers dies de juny són suaus, continuant assolellat i sec, per començar un mes de juliol sense temperatures elevades i fred als matins, essent el mes de juliol més fred de les darreres dècades. En els darrers dies de juliol comença el verol, assolint-se el ple verol durant la primera setmana d’agost.

Agost i setembre són càlids i molt secs en general, observant-se alguns símptomes d’estrès hídric a les vinyes més pobres, donada l’absència de pluges i altes temperatures en aquesta època, però conservant una bona superfície foliar a les nostres vinyes.

Verema 2011

La verema es desenvolupa a finals de setembre per les varietats blanques i en els primers dies d’octubre per les varietats negres, amb una excel·lent sanitat i una completa maduresa tant fisiològica, com fenòlica i aromàtica, destacant un important descens en la producció.

Impactos: 23

Deja un Comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *