L'Álvaro Palacios Gratallops 2023 és un vi negre elaborat a partir d'una selecció acurada de varietats que inclouen carinyena, garnatxa i altres varietats blanques, una combinació que aporta complexitat i equilibri.
Procedent de la regió del Priorat, aquest vi presenta en nas aromes intensos on destaquen notes fruiteres madures i matisos minerals característics del terroir.
A la boca es mostra fresc i estructurat, amb tanins ben integrats que aporten una textura sedosa i un final persistent que convida a la reflexió.
https://www.vilaviniteca.es/ca/alvaro-palacios-gratallops-2023-magnum.html24571Álvaro Palacios Gratallops 2023 (Magnum) (Caja de madera)https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v140924.jpg191.4instock191.4158.1818171818200Álvaro Palacios000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v140924.jpg925926947/Vins/Vins/Tipus de vi/Vins/Zona/Vins/País/Vins/Elaborador/Vins/Tipus de vi/Negre/Vins/Zona/Priorat/Vins/País/Espanya/Vins/Elaborador/Álvaro Palacios/Vins/Vins amb estoig per a regal/Vinos estuchados/Vins/Màgnums/Vins/Varietat/Vins/Vins amb estoig/Vins/Grans formats/Vins/Zona/Todas las zonas/Vins/Elaborador/Todos los elaboradores/Vins/Grandes Formatos/Vins/País d'origen/Vins espanyols/Vins/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/Vino en grandes formatos/Tinto/Ver todos denominación / zona/España/Ver todos pais de origen/Garnacha/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Magnums y formatos grandes/Vinos estuchados para regalo/Priorat/Variedad/Variedad/Garnacha/Vins/Vinos/Vila Viniteca/Vins/Preu/Més de 100€/Vins/Preu/Vins/País d'origen/Vins/B2C - SEO - vinos tintos españoles/Vins/Vinos 93 puntos Parker1717576924000NegreALVARO PALACIOS GRATALLOPS Priorat
Celler Álvaro Palacios
Després de gairebé quatre dècades al Priorat, el prestigi mundial dels vins d’Álvaro Palacios continua creixent en aquesta regió històrica.
Álvaro Palacios ha transformat el món del vi a Espanya. La seva feina combina una cura minuciosa de la vinya amb una gran atenció al detall en cada fase d’elaboració. Des de la collita 2023, compta a més amb la col·laboració de la seva filla Lola.
A finals dels anys 80, Álvaro Palacios va formar part del petit grup impulsor de la Renaixença del Priorat. A la dècada dels 90, juntament amb el seu nebot Ricardo Pérez Palacios, va descobrir una altra regió històrica: el Bierzo. Allà van fundar plegats Descendientes de J. Palacios. Un any més tard, va tornar al seu Alfaro natal, a la Rioja Oriental, per dirigir el celler familiar.
Al Priorat té 40 hectàrees de vinya en propietat als pobles de Gratallops, Bellmunt, la Vilella Alta i la Vilella Baixa, la majoria situades en costers seguint els pronunciats pendents tradicionals de la regió. També s’abasteix de més de 120 hectàrees de vinyes d’altres viticultors. La garnatxa és la varietat més plantada, seguida de la carinyena, i la resta és picapoll, garnatxa blanca, macabeu i pedro ximénez.
El celler se situa en un petit coster a Gratallops, amb una construcció pensada per a un procés de vinificació pràctic i eficient, aprofitant el desnivell del terreny per treballar per gravetat.
El seu primer vi va ser Clos Dofí 1989, al qual va seguir Les Terrasses el 1990. El 1993 va adquirir la vinya de L’Ermita, que aquell mateix any va embotellar per primera vegada. Més endavant, el 2007, va presentar Camins del Priorat i Gratallops Vi de Vila. El 2015 va començar a comercialitzar Les Aubaguetes, una vinya històrica de Bellmunt del Priorat plantada a inicis del segle XX. Finalment, el 2018 va presentar La Baixada, procedent d’un dels costers més pronunciats i emblemàtics de Gratallops, replantat el 1996 amb clons únics de garnatxa.