Álvaro Palacios L'Ermita 1995 (5 L)

94
Parker
97
Wine spectator
Ecològic
Elaborador:
Color:
Negre
País:
Espanya
Format:
5 L
DO / Zona:
Grau alcohòlic:
13.5
Varietat:
Garnacha, Cabernet Sauvignon
7.550,00 €
En estoc
Celler Álvaro Palacios

Álvaro Palacios és un dels elaboradors que ha revolucionat el panorama vitivinícola espanyol i que ha aconseguit posicionar els seus vins al mapa dels grans vins del món.

A finals dels anys vuitanta va formar part del petit grup impulsor de la Renaixença del Priorat que, amb pocs mitjans, però amb una gran passió i talent, van ser decisius en l’apogeu que avui viu la zona.

A la dècada dels noranta, juntament amb el seu nebot Ricardo Pérez Palacios va redescobrir una altra regió històrica: El Bierzo. Allà van fundar junts Descendientes de J. Palacios (en homenatge al seu pare i l’avi d’en Ricardo). Un any més tard, va tornar al seu Alfaro natal, a la Rioja Oriental, per a dirigir el celler familiar Palacios Remondo.

Actualment, Álvaro Palacios té al Priorat 40 hectàrees de vinya de propietat als pobles de Gratallops, Bellmunt i les Vilelles, la majoria en costers seguint els pendents pronunciats tradicionals de la regió. També s’abasteix de mes de 120 hectàrees de vinyes d’altres viticultors amb qui treballen coordinadament. La garnatxa és la varietat més plantada, seguida de la carinyena i la resta és picapoll, garnatxa blanca, macabeu i pedro ximénez. També treballen amb cabernet sauvignon, merlot i syrah.

El celler se situa en un petit vessant a Gratallops, amb una construcció pensada per a un procés de vinificació pràctic i eficient, aprofitant el desnivell del terreny per a treballar per gravetat.

El seu primer vi al Priorat va ser Clos Dofí 1989. L’anyada 1990 va arribar  Les Terrasses. El 1993 va adquirir la vinya de L’Ermita i la va embotellar per primera vegada. L’anyada 2007 surt Camins del Priorat i Gratallops Vi de Vila, que va ser el primer amb aquesta qualificació a la D.O.Q. El 2015 Álvaro va comercialitzar per fi la vinya de Les Aubaguetes, de Bellmunt del Priorat, plantada a inicis del segle XX. El 2018 apareixia el seu nou vi La Baixada, provinent d’un dels vessants més vertiginosos i emblemàtics del terme de Gratallops, replantat el 1996 amb clons de garnatxa únics, autòctons del Priorat.

L’anyada 2017, després de 25 veremes, L’Ermita, plantada entre el 1910 i el 1939, fou qualificada com a Gran Vi de Vinya Classificada, màxim reconeixement de la denominació. A partir de l’anyada 2023 la seva filla Lola, després d’haver treballat en alguns dels cellers més prestigiosos del món, s’incorpora al projecte per a seguir fent història al Priorat.

Productos similares

Verifica la teva edat
Has de tenir almenys 18 anys per comprar i gaudir dels nostres vins, destilats i productes gourmet. En continuar confirmes que ets major d’edat.