https://www.vilaviniteca.es/ca/artifice-vidue-os-blanco-2021.html19970Artífice Vidueños Blanco 2021https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v136769.jpg25.7instock25.721.23966842148800Artífice000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v136769.jpg921/Tipus de vi/Zona/País/Elaborador/Preu/Tipus de vi/Blanc/País/Espanya/Preu/Entre 10 i 20€/Preu/20€ - 30€/Varietat/Preu/15€ - 20€/Zona/Todas las zonas/Elaborador/Todos los elaboradores/País d'origen/País d'origen/Vins espanyols/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/B2C - SEO - vinos blancos españoles/Descobreix la singularitat dels vins volcànics d’Europa /Els millors vins per a regalar | Idees de regal perfectes/Zona/Canarias/Blanco/Ver todos denominación / zona/España/Ver todos pais de origen/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Variedad/Vila Viniteca1689856289000BlancARTIFICE VIDUEÑOSYcoden
Celler Artífice
Artífice neix per homenatjar tots els agricultors que han fet del camp la seva forma de vida i que han mantingut la tradició vitivinícola a les Illes Canàries. L'objectiu de Borja Pérez és revaloritzar el raïm que forma part de la DO Ycoden-Daute-Isora. Elabora vins amb varietats pròpies d’algunes de les finques amb més personalitat de Santa Cruz de Tenerife, juntament amb algunes parcel·les que ell mateix treballa. Amb la idea que el vi neix al camp, a Artífice es porta a terme una viticultura raonable, amb un treball d'assessorament dels viticultors i la mínima intervenció dels vins al celler (sense enzims, ni llevats comercials, ni correccions). Es busca potenciar el caràcter de cada varietat i elaborar vins honestos.
Borja Pérez supervisa tots els processos, des del treball al camp fins a la venda de l'ampolla de vi, de manera que té una visió completa del que suposa elaborar vins a l'arxipèlag. Per a ell, la clau per elaborar vins de qualitat és prioritzar els esforços al camp per extreure al màxim la personalitat de les varietats, sense maquillatges i sense intentar assemblar-se als vins de les zones més prestigioses. Tot això no implica el rebuig total de la tecnologia, sinó més aviat el seu ús només quan sigui necessari, però no de forma predominant, ni per modificar l’estil del vi. Un argument que té una raó exponencial a les Canàries, on els ceps són supervivents de la fil·loxera i hi ha varietats autòctones, úniques, a més de sòls i climes molt diferents.
La Denominació d'Origen Ycoden-Daute-Isora té amb gairebé 300 hectàrees de vinya i una temperatura mitjana de 19ºC. La seva viticultura es beneficia dels vents alisis i la proximitat de l'Oceà Atlàntic. Les vinyes creixen sobre sòls de cendra i roca volcàniques en parcel·les que van dels 50 als 1.400 metres d'altitud.