Barbeito Frasqueira Verdelho 1981

Elaborador:
Color:
Blanc
País:
Portugal
Format:
75 cl
DO / Zona:
Madeira
Grau alcohòlic:
19.5
Varietat:
Verdelho
356,00 €
En estoc

Barbeito és un celler imprescindible de Madeira, fundat el 1946 per Mário Barbeito amb la idea d'elaborar grans vins i embotellar algunes partides excepcionals en quantitats molt limitades. Actualment, el seu net Ricardo Diogo segueix fidel als principis fundacionals.  

El seu Frasqueira Verdelho 1981 és una de les joies que atresora el celler. La categoria Frasqueira s'atorga als vins d'anyada que s'han criat almenys durant 20 anys a les tradicionals “pipes” o botes molt velles de roure francès, on té lloc una oxidació molt lenta i controlada pel tradicional mètode de “canteiro”. 

L'etiqueta ret homenatge a Manuel Eugénio Fernandes, un viticultor nascut el 1906 que va subministrar raïms de verdelho a Barbeito des dels seus inicis i va mantenir una llarga relació d'amistat amb la família.  

Un vi blanc únic, amb una concentració de sucre de gairebé 80 g/litre (semi-sec). El febrer del 2023 es van embotellar tan sols 330 unitats.  

Excel·lent com a aperitiu o per degustar pausadament servit a 16-18 ºC. Es pot conservar en bones condicions durant uns quants mesos un cop oberta l'ampolla. 

Celler Barbeito

La bodega Barbeito está situada en la pequeña isla volcánica de Madeira, a casi 1.000 km al suroeste de Lisboa y rodeada por las cálidas aguas de la Corriente del Golfo, ofreciendo un clima adecuado para la viticultura, que llegó a ser la principal fuente económica entre el siglo XV y el XVI. Es entonces cuando se descubre el particular proceso de elaboración de estos vinos gracias a los intercambios comerciales transatlánticos. Los mercaderes aprovisionarse de vino antes de marcharse hacia las Indias. Éste se fortificaba con alcohol para poder soportar las largas travesías y se almacenaba en las bodegas de los buques sometiéndolo a humedad y altas temperaturas. Estas condiciones aceleraban el proceso de envejecimiento resultante en vinos muy complejos y especiales.

En el siglo XVIII, surgieron prácticas que replicaban la tierra las condiciones en las que viajaba el vino, el estufagem y el canteiro, y que hacen del vino de Madeira un producto único. La bodega Barbeito, fundada por Mário Barbeito en 1946, es heredera de este legado histórico. Adquirió viñedos abandonados y apostó por almacenar estos vinos con el presentimiento de que su envejecimiento sólo los mejoraría. Su hija Manuela, en la década de 1970, empezó a sacar al mercado estas antiguas y prestigiosas añadas de reliquia. Ricardo Diogo Freitas, nieto del fundador y actual propietario, abandonó la venta del vino a raudales centrándose exclusivamente en su propia producción embotellada. Hoy sigue elaborando vinos que podrán ser envejecidos durante décadas, una continuación atemporal y un verdadero homenaje a la obra iniciada por su abuelo.

Productos similares

Verifica la teva edat per a gaudir dels vins i referències gurmet més exclusives