Billaud-Simon Chablis Grand Cru Les Clos 2023

SKU:
144218
Elaborador:
Color:
Blanc
País:
França
Format:
75 cl
DO / Zona:
Grau alcohòlic:
13
Varietat:
Chardonnay
152,50 €
En estoc

El Billaud-Simon Chablis Grand Cru Les Clos 2023 destaca per la seva estructura ferma i elegant, característica dels grans vins de Chablis. Elaborat exclusivament amb Chardonnay, aquest blanc mostra una textura equilibrada que combina frescor i profunditat.

En nas, desplega aromes minerals i cítrics, amb notes subtils de poma verda i flors blanques. A la boca, la seva acidesa vibrant sosté un cos mitjà amb una sensació cremosa i un final llarg i persistent, reflex del terroir únic de Les Clos, un dels Grand Cru més prestigiosos de Bourgogne.

Celler Domaine Billaud-Simon

Fundada en 1815, Billaud-Simon es una de las bodegas de referencia de Chablis por sus blancos francos, precisos y con una mineralidad característica.

Fundada el 1815, Billaud-Simon és un dels cellers de referència de Chablis pels seus vins blancs francs, precisos i amb una mineralitat característica.

Charles Louis Noël Billaud va tornar a Chablis el 1815 després de les guerres napoleòniques i, gràcies a les propietats de la seva família, va plantar les primeres vinyes i va fundar el celler. A la dècada del 1930, les vinyes es van ampliar amb el matrimoni del seu descendent Jean Billaud amb Renée Simon. El 1954, Jean va dur a terme el primer embotellat a la propietat.

El 2014, el celler va passar a mans de la família Faiveley i, des d’aleshores, la direcció ha estat a càrrec d’Olivier Bailly, que ha posat un èmfasi especial en perfeccionar la criança. La intenció dels nous propietaris ha estat mantenir en primer pla el magnífic patrimoni de vinyes velles, la majoria situades en una franja d’uns 2 km a banda i banda del riu Serein, amb una excel·lent exposició. De les seves 17 hectàrees en propietat, els Grand Cru es caracteritzen per situar-se més al nord, amb exposició sud, fet que ofereix vins elèctrics, complexos i estructurats. Les vinyes situades més al sud –Premier Cru i Chablis– donen vins més aromàtics, més florals, amb fruita exòtica i una estructura més lleugera.

Conreen 17 hectàrees de vinyes en propietat plantades exclusivament amb chardonnay, entre les quals hi ha 4 Grand Cru i 4 Premier Cru.

Els Grand Cru estan plantats sobre una franja geológica del Kimmeridgian, formada fa 155 milions d’anys i composta per sediments, algues i petxines. Els Premier Cru se situen sobre sòls de pedra calcària Portlandian i els Chablis Villages sobre sòls de sorra, argila i marga.

El juliol del 2025 van obtenir la certificació d’agricultura ecològica, després d’un procés de conversió de 3 anys.

La majoria dels seus vins fermenten en dipòsits d’acer inoxidable i no passen per roure per preservar-ne la puresa, la tensió i la vivacitat. Els vins que sí que passen per bota –com a màxim un 10%– varien la seva criança segons l’anyada, les seves característiques i el sòl.

Productos similares

Verifica la teva edat
Has de tenir almenys 18 anys per comprar i gaudir dels nostres vins, destilats i productes gourmet. En continuar confirmes que ets major d’edat.