Ceretto Dolcetto d'Alba Rossana 2024

SKU:
150530
Elaborador:
Color:
Negre
País:
Itàlia
Format:
75 cl
DO / Zona:
Grau alcohòlic:
13
Varietat:
Dolcetto
19,40 €
En estoc

El Ceretto Dolcetto D'Alba Rossana 2024 prové del Piemonte, una regió italiana reconeguda per la seva tradició vitivinícola i la seva capacitat per expressar la identitat de varietats autòctones com el Dolcetto. Aquest vi negre reflecteix la frescor i la vivacitat pròpies d’aquesta varietat en el seu territori original.

Elaborat exclusivament amb raïm Dolcetto, presenta un perfil aromàtic on destaquen notes fruiteres i florals, amb una entrada a boca amable i equilibrada. La seva textura és fresca i lleugera, amb tanins suaus que aporten estructura sense restar agilitat al conjunt. El final és net i persistent, deixant una sensació agradable i directa.

Celler Ceretto
Bruno i Marcelo Ceretto són els propietaris d’un dels celler més punters de les DOCG Barbaresco i Barolo.
La filosofia del “vi de finca” es constata la gran diversitat de pagos i cellers que posseeixen al Piemonte. En Bricco Rocche elabora els seus més preuats i un dels més cotitzats Barolos, i en Bricco Asili els seus reputats Barbarescos. Els vins de Ceretto transmeten la tradició molt ben combinada amb una elegant modernitat. L’any 1930 Ricardo Ceretto va fundar la Casa Vinicola Ceretto, que actualment constitueix un dels nuclis de l’Aziende Agricole familiar. El 1960 els seus fills Bruno i Marcelo van prendre l’iniciativa del negoci i el van posicionar en l’elit del país. L’objectiu era elaborar vins que transmetessin la tipicitat del seu origen. Poc a poc i descobrint les vinyes, van anar comprant terrenys. El 1970 van adquirir Bricco Asili a Barbaresco mentre que Bricco Rocche va néixer a Barolo, entre 1977 i 1982, amb un celler ultramodern. Després van anar creant nous cellers: Monsordo Bernardina, Arbarei, Rossana i Blangè a Alba; i Vignaioli Di Santo Stefano a Santo Stefano Belbo, i la Distilleria Ceretto a La Morra. Elaboren raïm de la propietat i d’altres viticultors amb els que mantenen contractes exclusius.
Des de fa uns anys, Alessandro Ceretto, fill de Marcelo, controla totes les vinyes i és el responsable enològic de la companyia. Apliquen un estricte criteri per elaborar les millors vinyes i seleccionar els raïms per elaborar els vins. Els paràmetres de qualitat, molt exigents, comencen al camp i segueixen en les vinificacions i la criança.

Productos similares

Verifica la teva edat
Has de tenir almenys 18 anys per comprar i gaudir dels nostres vins, destilats i productes gourmet. En continuar confirmes que ets major d’edat.