Clos d'Agon Blanc 2020

SKU:
147763
Elaborador:
Color:
Blanc
País:
Espanya
Format:
75 cl
DO / Zona:
Grau alcohòlic:
13
Varietat:
Viognier
39,85 €
En estoc

Clos d'Agonactualmente dirigit per Miguel Coronado, és un dels projectes vitivinícoles més apassionants que s'han desenvolupat a l'Empordà durant les darreres dècades. 

Clos d'Agon Blanc 2020 és el seu blanc de referència, elaborat amb viognier procedent de vinyes situades en una petita vall de les Gavarres, a Calonge (Girona), a pocs quilòmetres de la platja. 

És un vi complex i molt perfumat, amb aromes molt fresques de fruita blanca madura, orellanes i flors blanques, combinades amb tocs anisats i de mel. A la boca és estructurat, amb un excel·lent equilibri entre frescor i maduresa. El seu final, lleugerament amarg, és elegant i persistent. 

Un magnífic vi blanc amb un gran potencial de guarda.

Celler Clos d’Agon

Clos D’Agon és un dels projectes vinícoles més confidencials i apassionants que s’han desenvolupat a Catalunya en les darreres dècades. La propietat pertany a un grup de 6 suïssos estretament lligats al comerç i la distribució de vins del món. Des de l’any 1999 compten amb l’assessorament de Peter Sisseck (Pingus, Hacienda Monasterio, PSI i Château de Rocheyron a Saint-Émilion).

El celler està situat a Calonge, a la zona geogràfica del Baix Empordà, però fora de la Denominació d’Origen, emparada sota la D.O. Catalunya. La finca té 42 hectàrees, de les quals 15 estan plantades a una densitat de 4.500 ceps/ha. Les parcel·les més baixes se situen a 100 metres sobre el nivell del mar i fins als 300 les més altes, totes elles envoltant el celler. De totes elles, 5 hectàrees estan en els vessants de l’Espai Natural Protegit “Les Gavarres” i 9 en pla.
La finca està plantada amb 3 ha de cabernet sauvignon, 3 ha de cabernet franc, 2 ha de syrah, 2 ha de merlot, 1 ha de petit verdot i una presència testimonial de monastrell. A les varietats negres cal sumar-hi les tres varietats blanques tradicionals al Rhône: 1 ha de viognier, 1 ha de roussanne i 0,5 ha de marsanne.

El celler –la construcció de la qual finalitzà el 2006– disposa de dipòsits d’acer inoxidable de diferents volums per les vinificacions i tan sols una petita part del vi blanc es vinifica en roure. També disposen de dues sales perfectament climatitzades, una d’elles destinada a realitzar la fermentació malolàctica i l’altra per la criança. El parc de botes de 225 litres –totes elles d’origen francès– es renova a raó del 50% anual.

Als emblemàtics Clos D’Agon blanc i negre i a l’escàs Clos Valmaña es va afegir amb èxit a les seves primeres anyades un nou vi, Amic.

Verifica la teva edat
Has de tenir almenys 18 anys per comprar i gaudir dels nostres vins, destilats i productes gourmet. En continuar confirmes que ets major d’edat.