Maison Louis Jadot / Vila Viniteca - Comprar vino Online Vilaviniteca.es | Vila Viniteca fundada 1932

Maison Louis Jadot

Maison Louis Jadot
Borgonya
62 Rte de Savigny, 21200 Beaune, Francia
Any de fundació: 1859

A Bourgogne conviuen petits vignerons amb grans négociants que vinifiquen les seves vinyes pròpies o compren raïm o vi a altres viticultors. La Maison Louis Jadot és un dels négociants més emblemàtics. Fundada el 1859, actualment controla 240 hectàrees des de la Côte d’Or a Beaujolais, amb moltes parcel·les emblemàtiques en propietat.
Tot va començar quan la família Jadot –d’origen belga– va decidir comprar el 1862 el que avui en dia continua sent un dels escassos monopoles de Bourgogne: Clos des Ursules 1er Cru, a Beaune. No va ser fins al 1859 quan Louis Henry Denis Jadot va fundar el celler, comprant els drets comercials del négociant Lemaire-Fouleux per poder exportar cap al nord d’Europa. La següent generació va expandir la propietat comprant diverses parcel·les en Grand Crus de prestigi. Durant la direcció de Louis Auguste Jadot, va aparèixer una figura clau en la seva història: André Gabey –el seu delegat i mà dreta qui va decidir contractar com a director tècnic i enòleg a Jacques Lardière, que va introduir l’estil de la mínima intervenció. El 1985 la família va decidir vendre l’empresa a la família Kopf, ja que no comptava amb ningú que pogués succeir a Louis Auguste i tenia una estreta relació amb els Kopf des del 1945, en ser els seus importadors als Estats Units. Actualment, segueixen sent els propietaris. Pierre-Henry Gagey, fill d’André Gagey, és des del 1992 el president de la companyia. Sota la seva direcció ha ampliat el llegat de la Maison, comprant a Bourgogne Domaine J.A. Ferret el 2008 i Domaine Prieur-Brunet el 2017, i Château des Jacques el 1996 a Beaujolais. El 2013, van començar el seu projecte a Oregon (Estats Units). Des del 2012, el director tècnic Frédéric Barnier manté l’estil de la Maison, els preceptes que l’enòleg Jacques Lardière va implantar durant més de 40 anys. Els seus vins es poden trobar a més de 122 països i amb una forta imatge de marca.