Domaine Clusel-Roch Côte-Rôtie Les Grandes Places 2022

SKU:
139668
Elaborador:
Color:
Negre
País:
França
Format:
75 cl
DO / Zona:
Grau alcohòlic:
13
Varietat:
Syrah
146,65 €
En estoc

La regió del Roine és reconeguda pels seus vins negres d'alta expressió i complexitat, i el Domaine Clusel-Roch Côte-Rôtie Les Grandes Places 2022 n'és un clar exemple. Aquest vi està elaborat exclusivament amb raïm Syrah, varietat emblemàtica de la denominació Côte-Rôtie, que aporta estructura i elegància al conjunt.

En nas, desplega aromes intensos a fruits negres madurs, espècies i notes florals que anticipen la seva riquesa. A la boca es mostra equilibrat, amb tanins ferms però sedosos, una textura envoltant i un final persistent que reflecteix la qualitat del terroir i la anyada.

Un negre amb caràcter i profunditat que representa fidelment l'estil d'aquesta prestigiosa zona francesa.

Celler Clusel-Roch

La història, la regularitat i la finor dels seus vins converteixen Clusel-Roch en un dels noms de referència de Côte-Rôtie.

El 1935, Baptiste Clusel va plantar les primeres parcel·les de syrah, amb les quals va elaborar el seu propi vi que comercialitzava a granel. La verdadera fundació del domaine no va ser fins al 1969, quan el seu fill René Clusel va embotellar la seva primera collita, essent un dels primers elaboradors de la Côte-Rôtie en fer-ho.

Gilbert Clusel, el net de Baptiste, i la seva esposa Brigitte Roch van donar nom a Maison Clusel-Roch. Gilbert es va incorporar a la finca familiar el 1980, quan només comptaven amb 3,5 hectàrees de vinyes, juntament amb altres cultius. Quan la denominació no gaudia del prestigi actual, Gilbert, un apassionat de la viticultura, va apostar fermament per recuperar vinyes velles abandonades i per donar valor a la seva vinya més emblemàtica, Les Grandes Places, plantada pel seu avi el 1935, i que ell va començar a embotellar per separat. Des del 1990, les noves plantacions de syrah –o de sérine, com anomenen la varietat a la zona– es fan a partir d’una selecció massal de Les Grandes Places.

Durant la dècada del 1990, a més de modernitzar el celler, Gilbert va començar la reconversió cap a una viticultura ecològica, essent un dels pioners a la Côte-Rôtie. Des del 2005 disposen de la certificació Ecocert.

El celler, actualment dirigit per Guillaume, el fill de Gilbert Clusel i Brigitte Roch, suma 14 hectàrees en tres denominacions: Côte-Rôtie, Condrieu i Coteaux du Lyonnais, a més d’embotellar alguns vins amb la denominació Côtes-du-Rhône. Al nord de la Côte-Rôtie, on s’ubiquen les parcel·les de Clusel-Roch, les escarpades terrasses granítiques contenen una fina capa de mica i esquist descompost, amb argila i ferro. La mecanització és impossible, per la qual cosa es verema manualment.

A Condrieu posseeixen mitja hectàrea als prestigiosos Coteaux de Chery. La vinya està disposada en petites terrasses –amb gairebé 1 quilòmetre de marges de pedra– que acumulen la calor permetent una perfecta maduració de la viognier. La vinya de Coteaux du Lyonnais va ser una aposta que Guillaume va iniciar el 2009. A uns 20 km de la Côte-Rôtie canvia completament el relleu, amb parcel·les relativament planes, sobre sòls d’arenes i còdols, als municipis de Millery, Grigny i Orliénas, on cultiven majoritàriament gamay per a l’elaboració de vins joves.

Al celler, l’entrada del raïm es duu a terme per gravetat i vinifiquen en dipòsits de formigó i acer inoxidable, amb un desrapat parcial i extraccions molt suaus. La criança es fa una part en botes, de les quals un 20% són noves, i una altra en acer inoxidable, amb la qual cosa aconsegueixen major vivacitat en els seus vins.

Productos similares

Verifica la teva edat
Has de tenir almenys 18 anys per comprar i gaudir dels nostres vins, destilats i productes gourmet. En continuar confirmes que ets major d’edat.