Ja disponible l’anyada 2025 d’El Jardín de Lucía, el magnífic albariño que Eulogio Pomares, de Bodegas Zárate, elabora a Val do Salnés, a Rías Baixas.
Un blanc fragant i seductor, amb intenses aromes de fruita blanca com la poma, fruita de pinyol com el préssec de vinya i tropical com la pinya, sobre un fons de flors blanques. Amb una entrada perfilada a la boca, que es va expandint en un recorregut sedós i de pas lleuger, amb lleus notes de cítrics i un final molt fresc, amb un agradable toc salí.
Producció limitada a 27.072 ampolles i 948 Magnum.
Perfecte amb marisc, arrossos cremosos, sushi i formatges tendres de cabra.
https://www.vilaviniteca.es/ca/el-jardin-de-lucia-2025.html33207El Jardín de Lucía 2025https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v149360.jpg19.45instock19.4516.07437916528900El Jardín de Lucía000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v149360.jpg930936945/Recomanats/Vins/Vins/Tipus de vi/Vins/Zona/Vins/País/Vins/Elaborador/Vins/Tipus de vi/Blanc/Vins/Zona/Rías Baixas/Vins/País/Espanya/Vins/Varietat/Vins/Varietat/Albariño/Vins/Zona/Todas las zonas/Vins/Elaborador/Todos los elaboradores/Vins/País d'origen/Vins espanyols/Vins/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/Vins/B2C - SEO - vinos blancos españoles/Vins/B2C - SEO - vino galicia/Els millors vins per a regalar | Idees de regal perfectes/Blanco/Ver todos denominación / zona/España/Ver todos pais de origen/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Rías Baixas/Variedad/Vila Viniteca/Vins/Preu/Entre 10 i 20€/Vins/Preu/Vins/País d'origen1769593730000BlancEL JARDIN DE LUCIARías Baixas
Celler El Jardín de Lucía
El Jardín de Lucía neix el 2009 de la col·laboració entre el celler Zárate i Vila Viniteca. Un dels projectes d'Uvas Felices.
El Jardín de Lucía està elaborat per Eulogio Pomares Zárate a partir d'una estricta selecció d'albariño procedent de petits minifundis de diferents viticultors de la Val do Salnés, a Rías Baixas.
Té un bonic color groc palla, pàl·lid i brillant. Al nas és fragant i seductor, amb intenses notes de fruites blanques com la poma i la pera i fruites de pinyol com el préssec de vinya, combinades amb aromes de pinya madura, sobre un fons de boix i flors blanques. A la boca té una entrada perfilada, que es va expandint en un recorregut sedós, amb un reregust d'herbes de sotabosc, llimona, aranja i subtils notes anisades. El final és fresc, amb un agradable toc salí.
El 2025, s'hi va unir El Jardí de Lucía As Quintáns 2023, un altre exclusiu albariño elaborat amb raïm procedent de ceps de 25 anys, situats en una parcel·la que pertany al Pazo As Quintáns, també a la Val do Salnés. La proximitat de la vinya a l'Atlàntic (a prop de la ria d'Arousa) influeix en el sòl de xabre granític i en la maduració del raïm. S'ha criat sobre les seves mares fines durant 8 mesos.
Al nas hi ha seductores aromes de fruita blanca com la pera, acompanyades de tocs de fenc, flors blanques i herbes aromàtiques. A la boca és intens i amb volum, amb un pas untuós i molt fresc. Hi destaquen notes de fruita de pinyol com el préssec i l'albercoc que acaben en un final llarg, salí i molt agradable.