La Ribera del Duero és una de les regions vitivinícoles més reconegudes d'Espanya, famosa pels seus vins negres elaborats amb la varietat tempranillo. Emilio Moro 2023 s'inscriu en aquesta tradició, reflectint el caràcter del terroir i l'expressió varietal pròpia d'aquesta denominació. Aquest vi negre està elaborat exclusivament amb raïm tempranillo, cultivat en vinyes seleccionades per preservar la identitat i qualitat del fruit.
En nas, ofereix aromes intensos i frescos que recorden a fruits vermells madurs, amb subtils matisos florals i un fons mineral que aporta complexitat. A la boca es mostra equilibrat, amb una estructura amable i tanins suaus que aporten textura i persistència. El seu final és fresc i net, convidant a una experiència gastronòmica versàtil.
https://www.vilaviniteca.es/ca/emilio-moro-2023.html32360Emilio Moro 2023https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/0/v084236.jpg21.95instock21.9518.14049486776900Bodegas Emilio Moro000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/0/v084236.jpg914925937/Vins/Vins/Tipus de vi/Vins/Zona/Vins/País/Vins/Elaborador/Vins/Tipus de vi/Negre/Vins/Zona/Ribera del Duero/Vins/País/Espanya/Vins/Varietat/Vins/Varietat/Tempranillo/Vins/Zona/Todas las zonas/Vins/Elaborador/Todos los elaboradores/Vins/País d'origen/Vins espanyols/Vins/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/Els millors vins per a regalar | Idees de regal perfectes/Tinto/Ribera del Duero/Ver todos denominación / zona/España/Ver todos pais de origen/Tempranillo/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Emilio Moro/Variedad/Variedad/Tempranillo/Vila Viniteca/Els Rioja i Ribera del Duero més exclusius/Vins/Preu/Entre 10 i 20€/Vins/Preu/20€ - 30€/Vins/Preu/Vins/País d'origen/Vins/B2C - SEO - vinos tintos españoles1763572821000NegreEMILIO MORORibera del Duero
Celler Bodegas Emilio Moro
La tradició vitivinícola en la família Moro es remunta a tres generacions i va començar amb la vinificació i venda de vi elaborat amb el raïm procedent de parcel·les pròximes a Pesquera de Duero (Valladolid). Més de100anys de tradició vitivinícola han construït el que avui coneixem com a CellersEmilioMoro que es caracteritza pel contacte estret amb la terra, el coneixement adquirit durant generacions i el profund amor i respecte pel vi.
La innovació és un dels pilars del celler, des del desenvolupament de llevats autòctons, els quaderns de camp digitals, passant per lageolocalitzacióde les vinyes,fins al projecte estrella desensorització,Sensing4Farming.
En l'actualitat el celler disposa de més de 200 hectàrees de vinya pròpia, algunes centenàries, plantades íntegrament amb tinto fino, totes elles empeltades amb clons autòctons que provenen dels ceps que van ser propietat del pare d'Emilio Moro. Els sòls es caracteritzen per ser argilencs, calcaris i de còdol.
EMILIO MORO -BIERZO
La família Moro fidels al seu compromís amb els vins de qualitat i amb l’objectiu d’incorporar una nova gamma de vins blancs, el 2013 inicien un nou projecte fora de Ribera del Duero, amb la producció dels seus vins degodelloalBierzo.
Actualment tenen 60 hectàrees de vinyes d’on surten els seus vins blancsmonovarietals, tres magnífiques versions de la varietatgodello: ElZarzal, fermentat i criat en gransfoudresde roure de 2.500 litres, LaRevelía, fermentat i criat en botes de 500 litres, i la seva última incorporació,Polvorete, elaborat en dipòsits d’acer inoxidable.
Coincidint amb l’inici de la producció dePolvorete, el 2020 també van decidir redissenyar l’etiqueta dels tres vins amb la col·laboració de l’artista espanyol Domingo Zapata.