Finca Villacreces Pruno 2023 és un vi negre que reflecteix la singularitat del terroir de la Ribera del Duero, una regió reconeguda pels seus sòls i condicions climàtiques que afavoreixen l'expressió del tempranillo. Elaborat exclusivament amb aquesta varietat, ofereix una expressió pura i directa del seu origen.
A la copa, mostra aromes intensos i frescos de fruita vermella madura, amb matisos florals i tocs minerals que evoquen el paisatge de la finca. A la boca, presenta un equilibri notable entre acidesa i tanins, amb una textura sedosa i un pas vibrant que culmina en un final persistent i elegant.
Aquest vi destaca per la seva estructura i frescor, característiques que el converteixen en una interpretació fidel i contemporània del terroir ribereny.
https://www.vilaviniteca.es/ca/finca-villacreces-pruno-2023-estuche-3-bot.html32854Finca Villacreces Pruno 2023 (Estuche 3 bot.)https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v148951.jpg40instock4033.05785023966900Finca Villacreces000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v148951.jpg914925937/Vins/Vins/Tipus de vi/Vins/Zona/Vins/País/Vins/Elaborador/Vins/Tipus de vi/Negre/Vins/Zona/Ribera del Duero/Vins/País/Espanya/Vins/Vins amb estoig per a regal/Vinos estuchados/Vins/Varietat/Vins/Varietat/Tempranillo/Vins/Vins amb estoig/Vins/Zona/Todas las zonas/Vins/Elaborador/Todos los elaboradores/Vins/País d'origen/Vins espanyols/Vins/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/Vino con estuche de 3 botellas/Tinto/Ribera del Duero/Ver todos denominación / zona/España/Ver todos pais de origen/Tempranillo/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Vinos estuchados para regalo/Variedad/Variedad/Tempranillo/Vins/Vinos/Vila Viniteca/Vins/Preu/20€ - 30€/Vins/Preu/30€ - 50€/Vins/Preu/Vins/País d'origen/Vins/B2C - SEO - vinos tintos españoles1765363400000NegreFINCA VILLACRECES PRUNORibera del Duero
Celler Finca Villacreces
El celler, fundat el 1994, fou adquirit el 2004 per la família Antón, propietària també del celler de Viña Izadi a la Rioja. De la unió dels cellers Viña Izadi (Rioja), Orben (Rioja), Finca Villacreces (Ribera del Duero) i Vetus (Toro), neix el 2004 el grup Artevino._x000D_ _x000D_ La propietat Villacreces comprèn 110 hectàrees, 64 de les quals estan dedicades al conreu de la vinya i ubicades en terreny pla, en una situació privilegiada, entre el riu Duero i la carretera de Peñafiel a Quintanilla, just al costat de Vega Sicilia. El 75% de la vinya està plantada amb tinto fino, un 15% amb merlot i un 10% amb cabernet sauvignon. Per optimitzar el funcionament del cep i l’equilibri entre la seva vegetació i producció de raïm, la vinya està conduïda en espatllera. Gràcies a uns reduïts rendiments per hectàrea (de l’ordre de 2.500-3.000 kg/ha, segons la varietat) s’obtenen unes concentracions fenòliques considerables. Només es seleccionen les millors partides de raïms d’algunes parcel·les de la finca per elaborar vins, fent una classificació prèvia a la vinya i en el celler gràcies a la taula de selecció. La resta del raïm el venen a altres productors. L’evolució dels vins és seguida de forma exhaustiva amb anàlisis periòdic durant la fermentació i la criança._x000D_ _x000D_ El celler també elabora Finca Villacrecres i el limitat Nebro, procedent d’una vinya única de tinto fino plantada fa més de vuitanta anys.