Finca Villacreces Pruno 2023 (Estuche 3 bot.)

Ecològic
SKU:
148951
Elaborador:
Color:
Negre
País:
Espanya
Format:
75 cl
DO / Zona:
Grau alcohòlic:
14.5
Varietat:
Tempranillo
40,00 €
En estoc

Finca Villacreces Pruno 2023 és un vi negre que reflecteix la singularitat del terroir de la Ribera del Duero, una regió reconeguda pels seus sòls i condicions climàtiques que afavoreixen l'expressió del tempranillo. Elaborat exclusivament amb aquesta varietat, ofereix una expressió pura i directa del seu origen.

A la copa, mostra aromes intensos i frescos de fruita vermella madura, amb matisos florals i tocs minerals que evoquen el paisatge de la finca. A la boca, presenta un equilibri notable entre acidesa i tanins, amb una textura sedosa i un pas vibrant que culmina en un final persistent i elegant.

Aquest vi destaca per la seva estructura i frescor, característiques que el converteixen en una interpretació fidel i contemporània del terroir ribereny.

Celler Finca Villacreces

El celler, fundat el 1994, fou adquirit el 2004 per la família Antón, propietària també del celler de Viña Izadi a la Rioja. De la unió dels cellers Viña Izadi (Rioja), Orben (Rioja), Finca Villacreces (Ribera del Duero) i Vetus (Toro), neix el 2004 el grup Artevino._x000D_
_x000D_
La propietat Villacreces comprèn 110 hectàrees, 64 de les quals estan dedicades al conreu de la vinya i ubicades en terreny pla, en una situació privilegiada, entre el riu Duero i la carretera de Peñafiel a Quintanilla, just al costat de Vega Sicilia. El 75% de la vinya està plantada amb tinto fino, un 15% amb merlot i un 10% amb cabernet sauvignon. Per optimitzar el funcionament del cep i l’equilibri entre la seva vegetació i producció de raïm, la vinya està conduïda en espatllera. Gràcies a uns reduïts rendiments per hectàrea (de l’ordre de 2.500-3.000 kg/ha, segons la varietat) s’obtenen unes concentracions fenòliques considerables. Només es seleccionen les millors partides de raïms d’algunes parcel·les de la finca per elaborar vins, fent una classificació prèvia a la vinya i en el celler gràcies a la taula de selecció. La resta del raïm el venen a altres productors. L’evolució dels vins és seguida de forma exhaustiva amb anàlisis periòdic durant la fermentació i la criança._x000D_
_x000D_
El celler també elabora Finca Villacrecres i el limitat Nebro, procedent d’una vinya única de tinto fino plantada fa més de vuitanta anys.

Productos similares

Verifica la teva edat
Has de tenir almenys 18 anys per comprar i gaudir dels nostres vins, destilats i productes gourmet. En continuar confirmes que ets major d’edat.