
Pago de Carraovejas és un dels cellers més prestigiosos de Ribera del Duero. Es va fundar el 1987 per José María Ruiz Benito i un grup d'empresaris segovians. El 1991 es va elaborar la primera collita i des de llavors ja són un referent a la zona.
Des de l'any 2007, Pedro Ruiz Aragoneses –fill de José María– dirigeix Pago de Carraovejas i comença una transformació.
Alma Carraovejas, el concepte que sorgeix de Pago de Carraovejas, engloba actualment diversos cellers, a més del celler d'origen: Ossian Vides y Vinos (Segòvia), Milsetentayseis (Fuentenebro, Ribera del Duero), Viña Meín – Emilio Rojo (Ribeiro), Aiurri (Rioja Alavesa) i Bodegas Marañones (Sierra de Gredos, Madrid).
Alma Carraovejas també busca fomentar la cultura del vi a través de la Fundació Cultura Líquida i compta amb el restaurant Ambivium, que va obtenir la seva primera estrella Michelin el 2020.
Pago de Carraovejas, en concret, disposa de 160 hectàrees de vinyes pròpies. La vinya està ubicada en un vessant de pendent suau, perllongat i orientat al sud-oest, on gaudeix d'una perfecta exposició al sol i roman protegida dels vents del nord per la muntanya i de les possibles gelades habituals de la zona. Les vinyes estan plantades entre els 750 i els 900 metres sobre el nivell del mar sobre sòls argilosos, sorrencs, calcaris, pedregosos, profunds i ben drenats.
Les varietats plantades són la tempranillo majoritàriament, cabernet sauvignon i merlot. També compren raïm a viticultors de la zona, a qui exigeixen uns estrictes protocols de qualitat.
El celler està dissenyat per tal d’evitar l'ús de bombes peristàltiques. Disposen de dipòsits de 25.000 L i tines de 20.000 L 15.000 L, 6.000 L, 4.000 L i fins a 2.000 L. Quan el raïm arriba al celler, passa directament a una cambra on es manté fred abans d'efectuar una doble selecció del raïm i els fruits. Després passa a un dipòsit mòbil d'acer inoxidable que mitjançant una grua la condueix i eleva altres dipòsits, on s'inicia la fermentació amb llevats autòctons. Els dipòsits de fermentació són més amples que alts per aconseguir més contacte amb les pells i estan instal·lats a major altura per a una millor manipulació en els trasbalsos i el trafegament dels dipòsits. Així les pells cauen directament sobre la premsa.
Els vins envelleixen en botes de 225 i 600 L de roure francès majoritàriament, nou i d'un, dos i tres anys.