La denominació d'origen Rioja és l'escenari on s'elabora Sierra Cantabria Amancio 2021, un negre monovarietal de tempranillo que reflecteix la tradició i el caràcter d'aquesta regió espanyola. Aquesta anyada es presenta en format magnum de 1,5 litres, ideal per a una evolució pausada i una expressió més àmplia a la copa.
En nas, desplega aromes intensos i complexos on predominen les notes de fruita vermella madura, acompanyades de matisos especiats i tocs subtils de fusta ben integrada. A la boca, es mostra equilibrat i estructurat, amb tanins ferms però polits que aporten textura i persistència.
El final és llarg i harmònic, deixant una sensació de frescor i elegància que convida a la reflexió.
https://www.vilaviniteca.es/ca/sierra-cantabria-amancio-2021-magnum.html19423Sierra Cantabria Amancio 2021 (Magnum)https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v136453.jpg385instock385318.1818171818200Sierra Cantabria000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v136453.jpg914925937/Vins/Vins/Tipus de vi/Vins/Zona/Vins/País/Vins/Elaborador/Vins/Tipus de vi/Negre/Vins/Zona/Rioja/Vins/País/Espanya/Vins/Vins amb estoig per a regal/Vinos estuchados/Vins/Màgnums/Vins/Varietat/Vins/Varietat/Tempranillo/Vins/Vins amb estoig/Vins/Grans formats/Vins/Zona/Todas las zonas/Vins/Elaborador/Todos los elaboradores/Vins/Grandes Formatos/Vins/País d'origen/Vins espanyols/Vins/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/Vins 96 punts Parker - Wine Advocate/Vino en grandes formatos/Tinto/Rioja/Ver todos denominación / zona/España/Ver todos pais de origen/Tempranillo/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Magnums y formatos grandes/Vinos estuchados para regalo/Variedad/Variedad/Tempranillo/Sierra Cantabria/Vins/Vinos/Vila Viniteca/Vins/Preu/Més de 100€/Vins/Preu/Vins/País d'origen/Vins/B2C - SEO - vinos tintos españoles/Vins/Vinos 96 puntos Parker1686928117000NegreSIERRA CANTABRIA AMANCIO Rioja
Celler Sierra Cantabria
Els vins del celler que dirigeixen Marcos i Miguel Eguren neixen de vinyes excepcionals on predomina la varietat tempranillo.
La família Eguren es dedica al cultiu de la vinya des del 1870, tot i que va ser el 1957 quan Guillermo Eguren va fundar el celler Sierra Cantabria a San Vicente de la Sonsierra, entre el riu Ebre i la serra de la qual adopta el nom. Guillermo, un autèntic col·leccionista de vinyes, va transmetre als seus fills Miguel –director del celler– i Marcos –enòleg– la seva passió per la recerca dels terrers més excepcionals.
Són propietaris de 100 hectàrees que s’ubiquen als municipis de San Vicente de la Sonsierra, Labastida i Laguardia. Els sòls són argil·localcaris, pobres en matèria orgànica i sals minerals, amb abundància de còdols, restes d’al·luvió i grava. Al subsòl hi trobem roca esquerdada. Cultiven majoritàriament les varietats tempranillo, garnatxa i viura, entre d’altres, d’uns 40 anys de mitjana i conservant alguns ceps de fins a 90 anys.
Apliquen una viticultura integrada i respectuosa, adaptant-se al terrer sense herbicides ni productes sistèmics. Durant la verema, la selecció manual és exhaustiva, tant al camp com al celler.
A més de Sierra Cantabria, el grup també inclou Señorío de San Vicente i Viñedos de Páganos a Rioja; Teso La Monja a Toro; i Dominio de Eguren, que elabora sota la designació VT Castilla.