El Domaine Trapet Chambertin Grand Cru 2019 destaca per la seva estructura ferma i equilibrada, característica essencial d'aquest emblemàtic pinot noir de Borgonya.
Aquest vi negre ofereix una complexitat aromàtica on s'entrellacen notes de fruits vermells madurs amb matisos subtils d'espècies i terra humida.
A la boca, la seva textura sedosa es combina amb tanins ben integrats que aporten cos i elegància, culminant en un final persistent i harmoniós que reflecteix la noblesa del seu origen.
https://www.vilaviniteca.es/ca/trapet-chambertin-grand-cru-2019.html8620Domaine Trapet Chambertin Grand Cru 2019https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v129166.jpg895instock895739.669420487600Domaine Trapet000https://www.vilaviniteca.es/media/catalog/product/v/1/v129166.jpg918926947/Vins/Vins/Tipus de vi/Vins/Zona/Vins/País/Vins/Elaborador/Vins/Tipus de vi/Negre/Vins/Zona/Bourgogne/Vins/País/França/Vins/Varietat/Vins/Vins baixos en sulfurós/Vins/Zona/Todas las zonas/Vins/Elaborador/Todos los elaboradores/Vins/País d'origen/Vins francesos/Vins/País d'origen/Tots els vins per país d'origen/Vins 96 punts Parker - Wine Advocate/Tinto/Bourgogne/Ver todos denominación / zona/Francia/Ver todos pais de origen/Pinot Noir/Ver todo variedades/Ver todo elaboradores/Variedad/Variedad/Pinot Noir/Vila Viniteca/Vins/Preu/Més de 100€/Vins/Preu/Vins/País d'origen/Vins/B2C - SEO - vinos tintos franceses1664532662000NegreTRAPET CHAMBERTIN GCBourgogne
Celler Domaine Trapet
Aquest domaine és un dels grans referents de Gevrey-Chambertin. Va néixer de la mà d’un jove Louis Trapet a mitjans del segle XIX, però el seu creixement va ser gràcies a la visió del seu fill Arthur Trapet qui, des del 1870, va començar a comprar vinyes per elaborar vins propis. Jean- Louis Trapet, la quarta generació, va debutar a la propietat l’any 1986 i va elaborar la seva primera cuvée en solitari el 1990, quan ja va començar a dirigir-la juntament amb la seva dona Andrée, originària d’Alsace. Actualment, continuen en la direcció i la gestió, juntament amb els seus fills, Pierre (1992) i Louis (1994), la cinquena generació.
Compten amb 18,5 hectàrees a Côte de Beaune, Gevrey-Chambertin i Marsannay, entre les que s’inclouen tres Grand Crus –Chambertin, Chapelle-Chambertin i Latricières- Chambertin– amb vinyes que es conreen en biodinàmica i tenen una edat mitjana de 35 anys. Treballen majoritàriament amb pinot noir, encara que també tenen una petita plantació de chardonnay, per a l’elaboració dels vins blancs.
La verema es realitza manualment amb diverses seleccions a la vinya i al celler, i la vinificació busca l’elegància natural dels vins.
Domaine Pierre & Louis Trapet és una de les recents adquisicions de la família. La petita propietat d’1,8 hectàrees, que va treure al mercat la seva primera anyada el 2020 i que els vins de l’anyada 2023 ja estan certificats com a ecològics, està dirigida pels germans Pierre i Louis. Anteriorment aquests terrenys eren de la finca Bonnetain i va ser adquirida a través de la dona de Louis, Justine, a Côte de Beaune.
A més d’aquests dos domaines, per part d’Andrée Trapet, la família compta amb 14 hectàrees de vinya a Alsace, amb 5 Grand Crus.