Vinos Volumen III. Del mercado a la carta

Vinos Volumen III. Del mercado a la carta

Informació

Autor: elBullifoundation (obra col·lectiva)

ISBN: 978-84-09-13710-7

Pàgines: 528

Sinopsi: Després de l'exitosa publicació del Volum 1 del Sapiens del Vino "Contextualización y viticultura" i el segon volum titulat "Vinificación y clasificaciones", arriba el tercer "Del mercado a la carta".
Un client estudia la carta de vins assegut a la taula del restaurant. Es decideix i en un moment es troba tastant una copa. Perquè això passi esdevenen, ni més ni menys, que 5 baules bàsics. De la vinya al celler, amb la seva posterior venda a un distribuïdor, que al seu torn ho revendrà a un restaurant, que finalment l'oferirà i servirà a un comensal.
Aquest llibre pretén explicar tots aquests enllaços concentrant-se en la distribució i en els motius que porten als responsables de compra i als sommeliers a adquirir una ampolla.
Com funcionen els mercats del vi? Què es necessita per moure el vi d'un lloc a un altre? Quins factors aporten el valor necessari perquè un vi sigui atractiu a ulls el consumidor? Com es posa el preu a una ampolla? Com funciona la llei de l'oferta i la demanda?
Després del mercat, el món dels sommeliers irromp, i ja per quedar-se, al Sapiens del Vino.
Ronan Sayburn MS, Agustí Peris, Andy Myers MS, María José Huertas, Enrico Bernardo, Josep "Pitu" Roca, Antoine Petrus, Arvid Rosenger i David Seijas són els nou sommeliers de referència que, durant tota l'obra, ens il·lustraran amb exemples pràctics durant tota l'obra.
De la seva mà, s'introduirà al lector al restaurant gastronòmic, es repassaran més d'un centenar de condicionants que afecten l'oferta de vins i s'exposaran els diferents motius que porten a triar les ampolles que formaran part de la carta, com han de comprar-se i de quina manera realitzar la seva gestió. A més, els sommeliers de referència afirmen, per unanimitat, que el factor més important a l'hora de decidir-se per un vi és la qualitat, però què és la qualitat? Per què hi ha vins millors que altres? Es tracta només de gust o la marca, l'exclusivitat i el preu també influeixen en la percepció de qualitat?
En aquesta obra s'aprofundeix sobre la carta de vins, la forma bàsica amb la qual tots els restaurants gastronòmics presenten la seva selecció. S'explica com realitzar-la, superant un simple llistat. La facilitat d'ús, la diversitat i els preus justos són conceptes a tenir en compte per crear una carta efectiva.
Finalment, la millor ampolla del món perd tot el seu valor si no es conserva de manera adequada, qualsevol sommelier ha de comprendre de quina manera conservar i madurar alguns dels vins que compra. Per a això, l'últim capítol del llibre explicarà els secrets de la maduració del vi al restaurant.

SIGNATURA DEL LLIBRE A CÀRREC DE FERRAN CENTELLES