Vinos Volumen III. Del mercado a la carta
Vinos Volumen III. Del mercado a la carta
Autor: elBullifoundation (obra col·lectiva Bullipedia i Vila Viniteca)
Pàgines: 528
ISBN: 978-84-09-13710-7
Sinopsi: Després de l’exitosa publicació del Volum 1 del Sapiens del Vino “Contextualitzación y viticultura” i el segon volum titulat “Vinificación y clasificaciones”, arriba el tercer “Del mercado a la carta”.
Un client estudia la carta de vins assegut a taula del restaurant. Es decideix i en un moment es troba tastant una copa. Perquè això passi esdevenen, ni més ni menys, que cinc baules bàsiques. De la vinya al celler, amb la posterior venda a un distribuïdor, que al seu torn el revendrà a un restaurant, que finalment l'oferirà i servirà a un comensal.
Aquest llibre pretén explicar totes aquestes baules concentrant-se en la distribució i en els motius que porten els responsables de compra i sommeliers a adquirir una ampolla.
Com funcionen els mercats del vi? Què cal per moure el vi d'un lloc a l'altre? Quins factors aporten el valor necessari perquè un vi sigui atractiu als ulls del consumidor? Com es posa el preu a una ampolla? Com funciona la llei de l'oferta i la demanda?
Després del mercat, la sommeleria irromp, i ja per quedar-se, al Sapiens del Vino.
Ronan Sayburn MS, Agustí Peris, Andy Myers MS, Maria José Huertas, Enric Bernat, Josep “Pitu” Roca, Antoine Pétrus, Arvid Rosenger i David Seijas són els nou sommeliers de referència que, durant tota l'obra, ens il·lustraran amb exemples pràctics durant tota L‘obra.
De la mà, s'introduirà el lector al restaurant gastronòmic, es repassaran més d'un centenar de condicionants que afecten l'oferta de vins i s'exposaran els motius que porten a triar les ampolles que formaran part de la carta, com s'han de comprar i de quina manera fer-ne la gestió.
A més, els sommeliers de referència afirmen, per unanimitat, que el factor més important per decidir-se per un vi és la qualitat, però què és la qualitat? Per què hi ha vins millors que altres? Es tracta només de sabor o la marca, l'exclusivitat i el preu també influeixen en la percepció de qualitat?
A l'obra s'aprofundeix sobre la carta de vins, la forma bàsica amb la qual tots els restaurants gastronòmics presenten la selecció. S'explica com fer-la, superant un simple llistat. La facilitat d’ús, la diversitat i els preus justos són conceptes a tenir en compte per crear una carta efectiva.
Finalment, la millor ampolla del món perd tot el valor si no es conserva de manera adequada, qualsevol sommelier ha de comprendre de quina manera conservar i madurar alguns dels vins que compra. Per això, el darrer capítol del llibre explicarà els secrets de la maduració del vi al restaurant.